Vanaf zaterdag 16 mei worden de trainingen weer hervat. Uiteraard zal dit in aangepaste vorm zijn. Het vraagt wat flexibiliteit van de leden, maar we hebben er vertrouwen in dat wij er met zijn allen een succes van maken.

Protocol Road Runners Zoetermeer 1,5 meter samen sporten
Op basis van de protocollen zoals opgesteld door de Atletiek Unie en de KWBN zijn dit de spelregels voor de trainingen van de RRZ:

  • Als je (ook milde!) symptomen hebt als neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts, of als één van je huisgenoten ziek is, dan blijf je thuis. We vertrouwen op het gezonde verstand en de verantwoordelijkheid van onze leden.
  • Als je het niet veilig genoeg vindt, laat het weten, we hebben daar natuurlijk alle begrip voor. Niet iedereen heeft dezelfde omstandigheden en daarom maakt niet iedereen dezelfde afweging.
  • We lopen achter elkaar.
  • We nemen de 1,5 meter afstand in acht, gedurende warming-up, kern en cooling down. Je komt maximaal 10 minuten voorafgaand aan de training op de locatie. Na afloop geen napraat achteraf, je gaat direct naar huis.
  • We lopen op de weg, dus we zijn met andere weggebruikers: we letten op de verkeersregels in het bijzonder bij kruispunten e.d. We gaan ook niet in discussie met andere weggebruikers als die commentaar hebben. We laten zien dat de RRZ een respectabele vereniging is met lopers die én bevlogen én verantwoordelijk zijn.
  • De groepsgrootte is maximaal 10. Afhankelijk van de beschikbaarheid van assistent trainers zullen we de groep opdelen in kleinere groepen. Indien nodig zullen enkelen van jullie gevraagd worden om te helpen bij de uitvoering van de trainingen.

We zijn een open groep dus alles is bespreekbaar, maar we voeren géén discussie over de toepassing van de regels tijdens de training: De (assistent) trainer beslist en hij/zij is géén politie-agent. Het bestuur mandateert de (assistent) trainers om leden aan te spreken op hun gedrag en indien nodig van de training te verwijderen. Wij gaan er daarbij vanuit dat het zover niet zal komen.

 

Schema tot en met 4 juli en de locaties:

Avondgroepen hardlopen Wandel
Avond/
ochtend
Datum Groep 1 Groep 2 Groep 3 Groep 4 Groep 5 Groep 6 Groep 7
Ma 1 juni 2de Pinksterdag geen training
Wo 3 juni (20.00) 7 8 9 10 1 2 3 4
Za 6 juni (9:00) 5 6 7 8 9 10 1 2
Ma 8 juni (19:30) 3 4 5 6 7 8 9 10
Wo 10 juni (20:00) 1 2 3 4 5 6 7 8
Za 13 juni (9:00) 9 10 1 2 3 4 5 6
Ma 15 juni (19:30) 7 8 9 10 1 2 3
Wo 17 juni (20:00) 4 5 6 7 8 9 10 1
Za 20 jun (9:00) 2 3 4 5 6 7 8 9
Ma 22 juni (19:30) 10 1 2 3 4 5 6
Wo 24 juni (20:00) 7 8 9 10 1 2 3 4
Za 27 juni (9:00) 5 6 7 8 9 10 1 2
Ma 29 juni (19:30) 3 4 5 6 7 8 9
Wo 1 juli (20:00) 10 1 2 3 4 5 6 7
Za 4 juli (9:00) 8 9 10 1 2 3 4 5

NB: de ochtend hardloopgroep en de ochtend wandelgroep kennen geen vaste locatie, dit wordt door de trainers per keer gecommuniceerd.

Trainingslocaties (volg de link voor een overzicht)

  1. Parkeerplaatsen bij Dekker. Parcoursen door Groenzoom.
  2. Parkeerplaats onder station Voorweg Hoog, Piet Bakkerhove. Parcoursen richting Buytenpark.
  3. Parkeerplaats station Voorweg Laag, ir.Veltplein. Parcoursen richting Westerpark.
  4. Parkeerplaats Lansinghage (doorrijden bij Starshoe en dan om de hoek). Parcours en in buitengebied, richting Bleiswijk.
  5. Vernédesportpark. Parcoursen in park en langs A12.
  6. Parkeerplaatsen Röntgenlaan. Parcoursen richting Balijbos.
  7. Stadsboerderij de Weidemolen. Parcoursen richting Bentwoud.
  8. Parkeerplaatsen P&R Boerhaavelaan bij Mandelabrug. Parcoursen richting Westerpark.
  9. Parkeerplaats Zwaardslootseweg t.o. Ardea, einde Meerpad. Parcoursen richting Buytenpark/Stompwijk.
  10. Parkeerplaats DSO, Sportpark Bentwoud, Hildamlaan. Parcoursen Bentwoud.